ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ ΣΤ΄ (ΚΑ) - ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 25692590
Τηλεομοιότυπο: 25692595
Μενού

“Tablets and Smartphones: using mobile devices as Educational tools”

 

Στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS +ΚΑ1 «Συμπερίληψη, Επικοινωνία και Μαθητοκεντρικά Περιβάλλοντα Μάθησης με την χρήση των ΤΠΕ» το σχολείο μας συμμετείχε στο 6ημερο εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα «Tablets and Smartphones: using mobile devices as Educational tools». Το σεμινάριο έλαβε χώρα στην Φλωρεντία της Ιταλίας στις 10-16 Ιουνίου 2024. Συμμετείχαν σε αυτό άτομα από την Κύπρο, Λιθουανία, Ρουμανία και Γερμανία.

Μέσα από τα προγράμματα ERASMUS οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με άλλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και συστήματα, να εκπαιδευτούν σε καινούργιες μεθόδους διδασκαλίας και να προσπαθήσουν να ενσωματώσουν τις γνώσεις και τις πρακτικές στην διδασκαλία τους.

Το συγκεκριμένο σεμινάριο είχε ως στόχο οι συμμετέχοντες να ανακαλύψουν νέους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενσωματώσουν την τεχνολογία στην διδασκαλία τους μαθαίνοντας πώς να χρησιμοποιούν λογισμικά, πλατφόρμες και εφαρμογές για να επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους, να ελέγχουν τις ομάδες των μαθητών τους και να ενισχύσουν την συνεργασία μέσα στο μάθημά τους.

Μέσα από το σεμινάριο οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με την κοινωνική πλατφόρμα padlet, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οργάνωση μαθήματος, προγραμματισμό και ενημέρωση των μαθητών με αναρτήσεις από τον εκπαιδευτικό και τους ίδιους. Γνώρισαν και έμαθαν να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές quizizz και goosechase, οι οποίες προσφέρουν πολλές δυνατότητες στον εκπαιδευτικό για να διαμορφώνει  ελκυστικά και διαδραστικά μαθήματα για τους μαθητές του. Χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα Miro, η οποία δίνει την δυνατότητα δημιουργίας collaborating boards (πίνακες συνεργασίας), στους οποίους οι μαθητές μπορούν να συνεργαστούν κατά την διάρκεια του μαθήματος ή μιας δραστηριότητας. Επίσης οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν στην εφαρμογή NEARPOD με την οποία μπορούν να οργανωθούν δραστηριότητες των μαθημάτων χρησιμοποιώντας παρουσιάσεις (slideshows), βίντεο με ενσωματωμένες ερωτήσεις (video quizzes), παιχνίδια ταύτισης (matching games) καθώς και δημοσκοπήσεις (polls) ανάμεσα στους μαθητές. Επιπρόσθετα είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν στην δημιουργία βίντεο με τις εφαρμογές stopmotionstudio και   flip, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους μαθητές ως ένας καινοτόμος τρόπος εργασίας, παραγωγής έργου ακόμα και αξιολόγησης των γνώσεων που κατακτήθηκαν σε ένα μάθημα. Τέλος οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ),όπως invideo, gamma.app κα.  οι οποίες ενσωματώνονται ραγδαία τα τελευταία χρόνια στην εκπαιδευτική διαδικασία,

Αναμφισβήτητα η χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση μπορεί να διευκολύνει την μαθησιακή διαδικασία, να την κάνει πιο ενδιαφέρουσα και να προσφέρει κίνητρα στους μαθητές. Υπό την προϋπόθεση ενός εκπαιδευμένου εκπαιδευτικού τα τεχνικά μέσα γίνονται εργαλείο για την προσέγγιση όλων των μαθησιακών προφίλ των μαθητών του και κάλυψη όλων των αισθητηριακών αναγκών τους μέσα από εμπλουτισμό της διδασκαλίας με οπτικοακουστικά μέσα. Επίσης η χρήση της τεχνολογικών προσαρμογών μπορεί να προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλον τον μαθητικό πληθυσμό και δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά στην μαθησιακή διαδικασία οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες .