ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ ΣΤ΄ (ΚΑ) - ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 25692590
Τηλεομοιότυπο: 25692595
Μενού

Το πρόγραμμα Erasmus+ New Ways New Skills είναι ένα διετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα για δασκάλους. Στόχος του προγράμματος είναι να διερευνήσουν τις πρακτικές που χρησιμοποιούν, να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και εν τέλει τα παιδιά να μπορέσουν να γίνουν αρχιτέκτονες της δικής τους γνώσης. Το πρόγραμμα επίσης φιλοδοξεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ θεωρίας και πρακτικής στη διδασκαλία των παιδιών στον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο του 21ου αιώνα.

Για να είναι επιτυχείς οι νέοι μας καθ' όλη τη διάρκεια των μελλοντικών αλλαγών, θα πρέπει να αναπτύξουν ευέλικτα μυαλά που θα συμμετέχουν σε νέα μάθηση για θέσεις εργασίας που δεν έχουν ακόμη δημιουργηθεί. Αυτή η ικανότητα κατανόησης του τρόπου μάθησης διαφορετικών πραγμάτων με διαφορετικούς τρόπους είναι γνωστή ως μεταγνωσία. Αυτό το πρόγραμμα είναι μια προσπάθεια να αναπτύξουν οι μαθητές μας αυτή την ικανότητα.

Οι εκπαιδευτικοί στο πρόγραμμα αυτό κάνουν ένα ταξίδι κατά το οποίο σε κάθε περίοδο μαθαίνουν και εκπαιδεύονται σε μια μεθοδολογία, τις οποίες ακολούθως εφαρμόζουν στην τάξη με τα παιδιά. 

Οι μεθοδολογίες είναι οι εξής:

1. Τεχνικές απομνημόνευσης
Στην πρώτη κινητικότητα, που πραγματοποιήθηκε στο Rayleigh του Ηνωμένου Βασιλείου τον Νοέμβριο του 2020, συμμετείχαμε σε ένα εκπαιδευτικό συνέδριο σχετικά με τις τεχνικές μνήμης που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ενισχύσουν τη μακροπρόθεσμη μνήμη και συνεπώς τη δική τους μάθηση. Οι τεχνικές μνήμης που μάθαμε ήταν:

Τalking

Re-writing

Mind – map

Seahorse

The route technique

Music for memory

Mnemonics

 

 

 

 

 

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες για τις δραστηριότητες που έγιναν για τις Τεχνικές Απομνημόνευσης επισκεφθείτε τον ιστότοπο: 

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2013287

 

2. Υπαίθρια Μάθηση

Η δεύτερη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στα Μάλλια της Κρήτης τον Φεβρουάριο του 2021. Εκεί, οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν δράσεις σχετικά με την υπαίθρια μάθηση, δηλαδή τη μάθηση που πραγματοποιείται εκτός της σχολικής αίθουσας. Η μεθοδολογία αυτή περιλαμβάνει ανακάλυψη, πειραματισμό, μάθηση και σύνδεση με τον φυσικό κόσμο, καθώς και συμμετοχή σε δραστηριότητες περιπέτειας και υπαίθρια αθλήματα.

Η υπαίθρια μάθηση μπορεί να είναι 

- εξωτερικό παιχνίδι

- περιβαλλοντική εκπαίδευση

- μουσειακή εκπαίδευση

- μάθηση μέσω ανακάλυψης και πειραματισμού

- ψυχαγωγικές δραστηριότητες

- βιωματική μάθηση

 

Για περισσότερες πληροφορίες για τις δραστηριότητες που έγιναν για την Υπαίθρια Μάθηση επισκεφθείτε τον ιστότοπο: 

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2013311

 

3. Ταξινομία του Μπλουμ

Η τρίτη κινητικότητα φιλοξενήθηκε από το σχολείο μας τον Οκτώβριο του 2021. Η Ταξινομία του Μπλουμ βοηθά τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης και τους μαθητές να αναπτύξουν υψηλές γνωστικές ικανότητες. Υπάρχουν 6 επίπεδα στην Ταξινομία του Μπλουμ:

Μάθημα Στερεομετρίας βασισμένο στην Ταξινομία του Μπλουμ

Οι μαθητές της πρώτης τάξης έμαθαν τα τρισδιάστατα σχήματα χρησιμοποιώντας την Ταξινομία  του Μπλουμ. Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες για κάθε ένα από τα 6 επίπεδα της Ταξινομίας, ξεκινώντας από τα κατώτερα επίπεδα (Απομνημόνευση, Κατανόηση, Εφαρμογή) φτάνοντας στα ανώτερα επίπεδα γνώσης (Ανάλυση, Αξιολόγηση, Δημιουργία).

    

 

Για περισσότερες πληροφορίες για τις δραστηριότητες που έγιναν στην Ταξινομία του Μπλουμ  επισκεφθείτε τους ιστότοπους: 

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2013314 

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2013413

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2015424

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2015450

 

4. Φιλοσοφία για παιδιά

"Φιλοσοφία, η αγάπη για τη σοφία, ξεκινά όταν αναρωτιέσαι για τον κόσμο. 

                                                                                                        Suzie Fitzhugh

Η τέταρτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία τον Νοέμβριο του 2021.

Τα παιδιά είναι φιλόσοφοι εκ φύσεως. Δε χρειάζεται να μάθουν να είναι φιλόσοφοι, είναι κάτι που κάνουν αυθόρμητα. Τα παιδιά πάντα αναρωτιούνται για τον κόσμο στον οποίο ζουν και για το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης. Κάνουν φιλοσοφικές ερωτήσεις από νωρίς στη ζωή τους.

"Γιατί πρέπει να είμαι δίκαιος;"

"Τι κάνει κάποιον φίλο;"

"Γιατί είμαι ζωντανός;"

"Όλες οι ιστορίες είναι αληθινές;" 

Η φιλοσοφία για παιδία βασίζεται στη Σωκρατική αντίληψη ότι όλα είναι ανοιχτά σε ερώτηση. Είναι ένας υπέροχος τρόπος να φέρεις εκπαιδευτικούς και παιδιά κοντά για να συζητήσουν για θέματα που τους απασχολούν. 

Για τον σκοπό αυτό, έγιναν διάφορες δράσεις σχετικές με τη Φιλοσοφία για Παιδιά:

- Σεμινάριο εκπαιδευτικών  "Φιλοσοφία για παιδιά"

- Βιωματικό σεμινάριο για τους μαθητές για την Αυτοεκτίμηση και Ενδυνάμωση Εαυτού

- Φιλοσοφία για παιδιά μέσα από τα βιβλία Φιολοσοφίας "Wonderponder"

- Βιωματικό Σεμινάριο εκπαιδευτικών "Φιλοσοφία για παιδιά - πρακτικά Εργαλεία και Τεχνικές"

                       

 

Για περισσότερες πληροφορίες για τη Φιλοσοφία για παιδιά επισκεφθείτε τους ιστότοπους:

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2041437

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2041598

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2041645

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2043502

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2045348

 

5. Μανδύας του Εμπειρογνώμονα

Η πέμπτη και τελευταία κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στην Κροατία τον Μάρτιο του 2022. Αφορούσε μια εκπαιδευτική προσέγγιση, η οποία χρησιμοποιεί φανταστικά πλαίσια για τη δημιουργία δραστηριοτήτων μάθησης που είναι ελκυστικές και εξυπηρετούν κάποιο συγκεκριμένο σκοπό. Ο εκπαιδευτικός δημιουργεί ένα φανταστικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οι μαθητές αναλαμβάνουν υπευθυνότητες μιας ομάδας εμπειρογνωμόνων. 

Είναι μια προσέγγιση που χρησιμοποιείται επιλεκτικά από τον εκπαιδευτικό για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένους στόχους του Αναλυτικού προγράμματος με τρόπο παιγνιώδη και ενδιαφέρον. 

Οι μαθητές της Β΄ τάξης στα πλαίσια της προσέγγισης αυτής επισκέφθηκαν την Πινακοθήκη Λεμεσού ως "Εμπειρογνώμονες στην Τέχνη" για να διερευνήσουν μια υποτιθέμενη κλοπή έργων τέχνης του διακεκριμένου κύπριου ζωγράφου Μιχαήλ Κάσιαλου. 

 

 

Περισσότερες πληροφορίες για τον "Μανδύα του Εμπειρογνώμονα" θα βρείτε στους ιστότοπους:

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2270988

https://twinspace.etwinning.net/60262/pages/page/2270989