Πρόγραμμα Erasmus+ KA1
«Cultivating Diversity and Inclusion»
Το Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού Στ΄ (ΚΑ) - Αγίου Νικολάου στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA1 “ Συμπερίληψη, Επικοινωνία και Μαθητοκεντρικά Περιβάλλοντα Μάθησης με τη χρήση των ΤΠΕ” συμμετείχε σε 6ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα «Cultivating Diversity and Inclusion” στο Ελσίνκι της Φινλανδίας. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στις 18-23 Μαρτίου 2024 και συμμετείχαν σε αυτό εκπαιδευτικοί από την Κύπρο, την Γερμανία, τη Ρουμανία, την Ισπανία και την Πορτογαλία.
Το πρόγραμμα Erasmus αποτελεί πηγή ιδεών και έμπνευσης μέσω δικτύωσης με άλλα σχολεία και εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί ενισχύουν τις γνώσεις τους σε παιδαγωγικά θέματα, ενημερώνονται για άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, βελτιώνουν τις μεθόδους διδασκαλίας υιοθετώντας καινοτόμες προσεγγίσεις και ανταλλάζουν απόψεις και καλές πρακτικές.Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν αίθουσες γεμάτες μαθητές από διαφορετικά υπόβαθρα και με διαφορετικές ανάγκες. Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι διακρίσεις και οι προκαταλήψεις, απαιτείται να έχουν όλο και περισσότερες δεξιότητες που δεν προσφέρει η τυπική εκπαίδευση.
Στο εκπαιδευτικό σεμινάριο «Cultivating Diversity and Inclusion” οι συμμετέχοντες είχαν καταρχήν την ευκαιρία να γνωρίσουν το φινλανδικό σύστημα που πάντα πρωτοπορεί και ξεχωρίζει για την αποδοτικότητα και τη δημιουργικότητά του. Επίσης οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν εκπαιδευτικά εργαλεία, μεθόδους και προσεγγίσεις που βελτίωσαν τις ικανότητές τους για διαπολιτισμική μάθηση όπως το Goose Chase, Story Circles, Personal and Social Identities Wheels. Το σεμινάριο επίσης εξερεύνησε τις αρχές τις διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Στο επίκεντρο της διαπολιτισμικής ικανότητας βρίσκεται η προετοιμασία των ατόμων να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά και κατάλληλα με άτομα από άλλα πολιτισμικά υπόβαθρα. Τέλος, οι συμμετέχοντες εντόπισαν τις προκλήσεις και τα προβλήματα που έχει το πολυπολιτισμικό τους σχολείο και σχεδίασαν πλάνο αντιμετώπισης των προκλήσεων αυτών. Κατά τη διαδικασία αυτή, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν ότι σε όλες τις χώρες τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πολυπολιτισμικά σχολεία και κατ’ επέκταση οι εκπαιδευτικοί τους είναι σε γενικές γραμμές τα ίδια.
Μετά το σεμινάριο, έγινε διάχυση των γνώσεων και των εμπειριών που αποκτήθηκαν από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα στο υπόλοιπο προσωπικό.
Μαρία Χατζηθεορή
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου (ΚΑ)